4. Pinnawala - Elefánt árvaház

_1040006.jpg

 

Először szembesültünk a borzalmas tömeggel meg a délutáni hőséggel, amint kiszálltunk a klímás kocsiból.

Az elefántok épp a folyónál fürödtek, úgyhogy egyből odamentünk. Fehér embert nem láttam egész eddig, itt viszont egymás hegyén-hátán. A helyiek pedig le-le szólítgattak, mindenki próbált valamit eladni nekünk.

Az egyik ember odajött hozzám, megfogta a tenyerem és elkezdett jósolni. "Megjósolom, hogy ma szerencsés napod lesz", mondtam neki, hogy hagyjon már, én nem vagyok vevő az ilyesmire, de ő folytatta: "Biztos hogy ma nyerni fogsz a lottón" Na aha, persze. Mondtam neki, hogy nem érdekel, hagyjon békén, úgyhogy legyintett egyet és elment.

Később láttuk, ahogy az ott dolgozók egy elefántot kísértek át a tömegen, pont előttünk. Hát nekünk tetszett ugye, nagy volt, meg közel, csináltunk pár képet, mire odajöttek, hogy majd ők csinálnak képet, amin mi is rajta vagyunk, meg az elefánt is. Kikapták a fényképezőt a kezünkből, odaráncigáltak az elefánthoz, csináltak pár képet, aztán nyújtják a markukat, hogy "hát ez ezer rupee lesz". Na kösz szépen, nem is kértem, hogy fényképezzenek le. (Főleg hogy az én gépemet használni se tudták) Próbáltam legalább a tömegből kikavarodni, de jöttek utánam, hogy fizessek, fizessek. Elővettem egy százast, hogy ennyit adok maximum, ha tetszik ha nem. Húzta a száját a srác, de végül tovább álltak.

Na ez a fajta viselkedésmód volt az, amit sokáig nem voltam képes tolerálni, napról napra lettem egyre lekezelőbb a helyiekkel. Nem volt célszerű jófiúnak lenni, kedvesen leállni velük beszélgetni, meghallgatni őket, mert a vége mindig az lett, hogy a pénzem kellett nekik.

Az elefánt lovagláshoz már nem volt kedvünk, amit kicsit bánok. Illett volna azért kipróbálni, ha már ott vagyunk.

 

_1040010.jpg

Nem csak egy elefánt volt

 

_1040009.jpg

 

 Videot többet csináltam, mint képet, csak azt meg kell szerkesztenem mielőtt feltöltöm. Nem kis munka lesz.