9. Dambulla és Kandy

Pasikuda egy kitérő volt a tervezett úthoz képest, úgyhogy ugyanazon az úton indultunk vissza, a cél ezúttal Dambulla volt.

Dambulla - A barlang templom

image00335.jpg

_1040469_rework.jpg

image00093.jpg

image00356.jpg

image00344.jpg

image00342.jpg

Bentről nem készültek képek, mivel úgy gondoltam, videot jobb minőségben tudok rögzíteni zárt, sötét helyen, mint képet. A videokat majd később feltöltöm.

A következő úticél Kandy volt.

Kandy

Nem egy különlegesség a város. A forgalom még rosszabb volt, mint korábban volt. Jobbról-balról-mindenhonnan előzés, nyomulás a másik elé.


Kendyben egyedül ami tetszett, az a botanikus kert volt. Ilyesmi a nekem való hely.

image00382.jpg

image00389.jpg

image00396.jpg

image00118.jpg

image00357.jpg

image00358.jpg

image00360.jpg

image00365.jpg

image00402.jpg

image00418.jpg

image00422.jpg

image00122.jpg

A denevér gyümölcsevő fajtája, a repülő kutya (angolul flying fox, ami rókát jelent)

image00123_1.jpg

image00131.jpg

image00134.jpg

image00138.jpg

image00144.jpg

image00141.jpg

Ez vajon mi lehet?

 


Voltak viszont más jellegű túristalátványosságok is, amiket én nem is igazán neveznék látványosságnak, inkább csak frappánsan kialakított, műsorral vegyített boltok voltak. Mondanom se kell, nem voltak a kedvenceim.

A lehúzós nevezetességek

- Spice Garden (Fűszerkert)

Na számomra a legborzasztóbb helyi látványosságok egyike. Meg kell nézni, mert hát ez is Sri Lanka nevezetessége, amit nem lehet kihagyni. Már az első percben, ahogy megismertem az idegenvezetőnket tudtam, hogy ezt nem fogom felesleges kiadások nélkül megúszni. Bemutatott többféle növényt, elmagyarázta, hogy mi mire jó, majd a végén volt egy masszázs. (Ami mellesleg jó volt, csak rövid)

A végén bekísértek a boltba, ahol olyan árak voltak, amikor kikerekedett a szemem. "Ja, de hát ez természetes, meg ez jó, nem úgy, mint az a sok kacat, amit a boltban árulnak." Hát elhiszem, csak épp nem érdekel. Nem akarok több száz dollárt szőrtelenítő, meg fejfájás csökkentő kenőcsre szánni. Meg nem ezért jöttem nyaralni. Vettünk valami olcsóbb kenőcsöt, aztán távoztunk, bár azért elég erősen próbáltak meggyőzni, hogy erre is meg arra is szükségem van. Hát talán én jobban tudom ezt.

Amikor egy doktor mutatja a kuncsaftjai névjegykártyáját, hogy "hát ezt nem lenne szabad, de én megmutatom", amin rajta van, hogy milyen nagy cégtől jött és érdeklődik az ő terméke iránt... Én nem nagyon látom a hátam közepét, de lehet hogy rá van írva, hogy "balek"?

- Gem Museum (Ékszermúzeum)

Fel voltam bizonyos szinten készülve rá, bár azt nem tudtam, milyen árak fogadnak majd. Már az gyanús volt, hogy nyitják nekem az ajtót. Volt egy pici múzeum ásványokkal, drágakövekkel. Beültettek egy szobába, ahol videot vetítettek nekünk a drágakövek bányászatáról. A végén miután mindent bemutattak, bementünk a csilivili boltba, leültettek egy asztalhoz, majd hozták a gyűrűket, fülbevalókat. 400 dollár, 500 dollár, a legolcsóbb volt talán 160 dollár, de az még csak nem is nézett ki jól. Végül a barátnőmnek nem tetszett egyik se (ennyi pénzért), úgyhogy ezt ingyen megúsztuk.

- Batik Factory - hogy is fordítsam magyarra, Batik gyár

Ebben a gyárban képeket festenek különböző méretű szövetekbe. Valahogy úgy működik a dolog, hogy elkészítik a rajzot kézzel, majd faggyúval bekenik azokat a részeket, amiket nem akarnak befesteni, aztán berakják a festékbe, ezáltal az anyag átveszi a színt, ráadásul mindkét oldalán ott lesz a kép. És ezt minden színnel, jó sokszor átfaggyúzzák, átfestik. Szépek voltak az már biztos, meg nagyon sok munka volt velük. Több napig készül egy átlagos darab, szóval indokoltan drága, bár szerintem még így is túlárazottak. Valamelyiket ezer euróért árulták. Az idegenvezető kislány látta, hogy drágálljuk, úgyhogy előkerültek az olcsóbbak is, de még azok is drágák voltak, szóval szépen megköszöntük, és leléptünk. Ezt is megúsztuk ingyen, ráadásul erőszakos marketing nélkül.

- Maszk múzeum

Ez nem Kandyben volt, hanem Ambalangodában, de hasonló jellegű, úgyhogy ide írom. Nem tudom itt miért neveznek minden boltot múzeumnak. Ez egy sima bolt volt tele ocsmány maszkkal, amitől kirázott a hideg. Nem ez volt a kedvenc helyünk, bár itt legalább nem kellett kiselőadást hallgatni, meg nem volt erőszakos marketingesük. Néhány képet is csináltam.

image00205.jpg

image00208.jpg

image00209.jpg

image00215.jpg

image00216.jpg

 

- Moonstone (Holdkő) bánya

Ez Meetiyagodában volt, és inkább egy kis családi vállalkozásnak tűnt. Hasonló, mint az ékszermúzeum korábban. Be se akartam menni, de a barátnőm nagyon látni akarta. Hátul a kertben az emberek egy kútból bányászták a köveket, elől pedig két-három ember csiszolgatta, és rakta őket össze ékszerré. Nem kerülhettük el a boltot sem. Itt már azért barátibb árak voltak, bár az ékszerek valahogy nem tartoznak az én világomba. Mindegy, legalább ezt is láttuk.

- Tea gyár

Ez egy egész jó kis hely volt, élveztem a túrát. Érdekes volt látni, hogy csinálják a teát. A végén volt egy kis teakóstoló, majd választhattunk kedvünkre a boltban. Nem a legolcsóbb hely teát vásárolni, de valami szuvenír úgyis kell.

Útközben még több "Gem Museum", meg "Spice Garden" feliratú helyet is láttunk, de oda már csak a kedvemért se mentünk be.

Ez a Sri Lanka stílusú marketing nagyon nem jön be nekem. Bemutatják a gyárat, vagy a múzeumot (vagyis amit ők annak neveznek), aztán borravaló az idegenvezetőnek, meg még vegyél is valamit, mert úgy illik, ha már rád szántak egy fél órás vagy hosszabb előadást. Mindenesetre, ha valaha visszamegyek majd Sri Lankára, ezeket a "látványosságokat" biztos kihagyom majd.